Friday, June 29, 2007

Kampung Kaya

Kampung Kaya

Description

Goman memandu jipnya perlahan. Azmi melilau melihat-lihat ke bawah pokok kelapa. Pemandangannya sama. Kelapa tua bertaburan, terlonggok. Buah-buah kelapa bertukar menjadi anak pokok kelapa.

Goman sudah dapat meneka apa idea Azmi. Apa kaitan kaya Embah Maroh dengan kelapa yang tidak laku, terbiar dengan banyaknya di bawah pokok kelapa di Kampung Helang dan semua kampung di bandar Banting, sudah boleh Goman teka.

Azmi, anak muda yang sentiasa dikelilingi dengan idea bisnes kembali ke kampung asalnya setelah bertapa di satu tempat yang menjadi rahsia dirinya. Kampung Helang di Banting, Kuala Langat yang ditinggalkan 10 tahun dulu menjadi lengang, mundur, miskin dan daif. Penduduknya bercakaran dan hasil tanaman tidak laku adalah antara penyebab mengapa Kampung Helang menjadi miskin dan terpinggir. Kepulangan Azmi seperti satu rahmat yang membuka minda penduduk kampung supaya memanfaatkan pemberian Allah di sekeliling mereka.

Lima tahun kemudian, nama Kampung Helang yang semakin dilupakan bertukar menjadi Kampung Kaya. Dan dalam masa 5 tahun itu, rahsia Azmi selamat hinggalah pada suatu hari terbongkarlah rahsia yang selama ini disimpan kukuh. Siapakah Azmi sebenarnya? Bagaimana rahsia itu terbongkar? Apa yang membuatkan Kampung Helang bertukar menjadi Kampung Kaya?

Satu lagi buku laris karya penulis terkenal Razzi Armansur ini, anda bukan hanya membaca cerita yang menarik, bahkan anda akan mendapat berbagai-bagai mesej, pengajaran, panduan bisnes yang boleh dilaksanakan segera.

ISBN: ISBN 983-3585-52-3
Writer: Razzi Armansur

No comments: